Topul celor mai fiabile masini de pe piata
Care sunt cele mai fiabile mașini care pot fi achiziționate acum? În acest articol vă vom spune. Pentru aceasta, biroul de închirieri auto aeroport Nova Rent a Car din Iași a cules informații de la companiile care oferă garanții pentru mașini second hand, asiguratori, service-uri și reprezentanțe auto pentru a analiza fiabilitatea a sute de diferite modele de mașini la mâna a doua. Pentru a ne asigura de o mostră suficient de mare au fost luate în considerare statisticile unde au existat cel puțin o sută de mașini și de asemenea au fost incluse doar vehiculele de până la zece ani vechime. Este evident faptul că nici o mașină inclusă în această listă nu mai era în perioada de garanție a producătorului, garanțiile pentru mașinile second sunt achiziționate doar după ce expiră garanția oferită de producător. Am analizat toate informațiile pentru a crea un indice de fiabilitate pentru fiecare mașină în parte. Acest indice include vârsta și kilometrajul la care au apărut problemele, costul mediu pentru reparație și timpul necesar pentru reparație. Am folosit aceste informații pentru a da fiecărei mașini un scor până la 100, cu cât scorul este mai mare cu atât mai fiabilă este mașina. În rândurile de mai jos vom enumera mașinile care au obținut cele mai mari scoruri.
Pe locul 15 se află Fiat 500L care a fost produs în perioada 2012 – 2018. Acesta a obținut un scor de 78.5 din 100. Cea mai mare problemă a acestui model a venit de la ambreiaj. Oare din cauză modului în care le conduc proprietarii? Bineînțeles că nu, este vorba de o problemă de fabricație. Extra garanțiile nu acoperă daunele rezultate din uzura excesivă. Prețul mediu pentru pentru reparația ambreiajului unui Fiat 500L a fost de 600 de euro. Cea mai scumpă defecțiune care a trebuit sa fie plătită de asigurator s-a ridicat la 2000 de euro, și încă o dată a fost vorba de ambreiaj.
Generația anterioară a modelului Toyota Rav4 fabricată între 2013 – 2018 ocupă locul 14 pe lista noastră cu scorul de 79 din 100 astfel fiind marginal mai fiabilă de cât Fiat 500L care ocupă locul 15. Cea mai obișnuită problemă la acest model de Rav4 apare la injectorii de combustibil și costă în medie 900 de euro pentru a o rezolva. Cea mai scumpă reparație plătită de asigurator pentru un Rav4 s-a ridicat la peste 2100 de euro și a fost pentru o reparație la motor.
Pe locul 13 avem un alt model de la Toyota iar acesta se numește Yaris și a fost fabricat între 2012 și 2020. Acest model a obținut un scor de 79.8 din 100 iar în acest scor nu este inclusă cea mai nouă versiune și nici modelul performant GR Yaris pentru că ambele sunt prea noi. Cea mai frecventă defecțiune apare la sistemele electrice și în medie reparația acestora costă 800 de euro. În schimb cea mai scumpă reparație pentru Toyota Yaris s-a ridicat la 3500 de euro pentru înlocuirea unei cutii de vieze defecte.
Pe locul 12 se află Renault Kangoo, model care a fost fabricat între anii 2012 și 2020. Acesta a obținut scorul 80 din 100. Cea mai frecventă problemă a apărut la conectorii firelor de curent și reparația a costat în medie 700 de euro. La fel ca la modelul Yaris, cea mai scumpă reparație a fost efectuată la cutia de viteze iar aceasta a costat 1400 de euro.
Pe locul 11 se regăsesc ultimele două generații ale modelului Honda Civic fabricate între anii 2012 și 2021. Acestea au obținut împreună scorul de 80.8 din 100. Cea mai frecventă defecțiune ale acestor modele apare la sistemele de aer condiționat iar reparația costă în medie 700 de euro. Cea mai scumpă reparație pe care a trebuit să o plătească asiguratorul s-a ridicat la 3500 de euro iar defectul a apărut la sistemul de alimentare cu combustibil.
Pe locul 10 este Peugeot 107 fabricat între anii 2012 și 2014 cu scorul de 81.5 din 100. Cea mai frecventă defecțiune la acest model apare la sistemul electric și reparația costă în medie 500 de euro. Cea mai scumpă reparație pentru una din aceste mașini s-a ridicat la 1300 de euro și a constat în înlocuirea unui ambreiaj defect.
Locul 9 aparține ultimelor două generații Hyundai i20 fabricate între anii 2012 și 2017 cu scorul de 82 din 100. Încă o dată cea mai frecventă problemă a apărut la sistemul electric, iar la aceste modele Hyundai i20 costul mediu pentru reparația lor a fost de 600 de euro. Cea mai scumpă defecțiune pentru una din aceste mașini mici și ieftine a apărut la suspensii iar reparația a costat 2700 de euro.
Pe locul 8 se află Suzuki Alto fabricat între 2012 și 2015. Acesta a obținut scorul de 84 din 100. Cea mai frecventă defecțiune care apare la aceste modele este de natură electrică iar costul mediu de reparație al acesteia este mai mic decât la mașinile anterioare și anume este vorba de 400 de euro. Cea mai scumpă reparație la un Suzuki Alto a fost pentru înlocuirea curelei de distribuție. Aceasta controlează mișcarea aerului și a gazelor de eșapament prin motor, deci este foarte importantă. În ciuda acestui fapt, reparația a costat doar 850 de euro.
Locul 7 este ocupat de generația anterioară a modelului Kia Rio fabricat între anii 2012 – 2017. Acesta a obținut scorul de 85 din 100. Cea mai frecventă defecțiune al acestei mașini apare la cutia de viteze iar costul mediu de reparație al acesteia este de 600 de euro. Cea mai scumpă defecțiune a fost la turbo charger și a costat 1900 de euro pentru a o remedia, adică a fost înlocuită componenta respectivă.
Pe locul 6 se află generația anterioară a modelului Kia Ceed fabricat între anii 2012 – 2018 cu scorul de 85.5 din 100. Cele mai frecvente probleme apar la suspensii și la rulmenții de la roți iar costul mediu pentru reparația acestora este de 570 de euro. Cea mai scumpă reparație a costat 2200 de euro și a constat în reparația cutiei de viteze.
Locul 5 este ocupat de ultime două generații ale modelului Toyota Aygo fabricate între anii 2012 – 2022. Aceste modele au obținut împreună scorul de 86 din 100. Cele mai multe defecțiuni apar la alternator iar costul mediu de reparație al acestora este de 400 de euro. Cea mai scumpă reparație a costat 1500 de euro și a constat în reparația unui ambreiaj.
Pe locul 4 este generația anterioară a modelului Mazda MX-5 cunoscut și sub denumirea de NC fabricat între anii 2012 – 2015. Acest model a obținut scorul de 86.5 din 100. Cele mai frecvente defecțiuni apar la suspensii iar costul mediu de reparație al acestora este de 400 de euro. În schimb cea mai scumpă reparație pe care a trebuit să o plătească asiguratorul a fost de 700 de euro și a fost legată de o defecțiune la sistemul de aer condiționat al mașinii.
Acum am ajuns la podiumul celor mai fiabile mașini second hand. Pe locul 3 se află Toyota Auris fabricată între anii 2012 – 2018, în prezent modelul Auris a fost înlocuit cu modelul Corolla. Aceasta a obținut scorul de 90 din 100. Cele mai frecvente defecțiuni la aceste mașini apar la cutia de viteze iar reparația acestora costă în medie 900 de euro. Cea mai mare factură pentru reparație a fost din nou la cutia de viteze și a costat 2100 de euro.
Podiumul este completat de Mazda 2 a cărei scor de 90.5 din 100 o plasează pe treapta a doua al acestuia. Această mașină este fabricată din anul 2012 până în prezent 2022 și acoperă două generații. Cele mai dese defecțiuni apar la suspensia mașinii iar costul mediu pentru reparația acestora se ridică la 360 de euro. Cea mai scumpă factură pentru o reparație a fost cu mult mai mare, una dintre mașini a avut o defecțiune la pompa de servo direcție a cărei înlocuire a costat 2700 de euro, probabil că mașina valorează doar cu puțin mai mult decât această factură de reparație.
În sfârșit, biroul de închirieri auto aeroport Iași Nova Rent a Car vă dezvăluie care este cea mai fiabilă mașină care poate fi cumpărată. Această se numește Honda Jazz și cuprinde cele două generații care au fost fabricate între anii 2012 și 2020 iar acestea au obținut un scor incredibil de 94 din 100 care le plasează pe primul loc al podiumului celor mai fiabile mașini și care reprezintă un salt destul de mare comparativ cu locul 2. Cu toate acestea, Honda Jazz nu este perfectă. Cele mai frecvente defecțiuni apar la închiderea centralizată iar reparația acestora costă în medie 500 de euro. Cea mai scumpă factură de reparație a fost plătită pentru remedierea unei defecțiuni la sistemul de aer condiționat și a costat 1100 de euro.
În concluzie trebuie să remarcăm faptul că toate mașinile din top 15 sunt modele din clasa compactă, mici și cu preț de achiziție accesibil. Din nefericire această clasă de mașini este pe cale de dispariție iar motivele pentru care constructorii auto renunță la ele sunt descrise în acest articol:
https://www.nova-rentacar.ro/b-masinile-mici-si-ieftine-sunt-pe-cale-de-disparitie
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro