Rotatia anvelopelor pentru uniformizarea uzurii
Un set nou de anvelope pot să țină 15 mii de kilometri sau 60 de mii de kilometri în funcție de mai mulți factori, precum tipul mașinii, stilul de condus, tipul anvelopei, starea mecanică a mașinii și nu în ultimul rând de întreținerea anvelopei. Mașinile sport, condusul agresiv, anvelopele de iarnă, suspensia dereglată sau lipsa întreținerii anvelopelor, toți acești factori vor contribui la reducerea duratei de viață a anvelopelor. În schimb, condusul responsabil și precaut, anvelopele cu rezistență de rulare scăzută, suspensii aliniate corect și interschimbarea anvelopelor între ele vor prelungi durata de viața al acestora.
Întreținerea mașinii și al anvelopelor reprezintă un element esențial pentru limitarea uzurii anvelopelor. Componentele uzate ale suspensiei precum arce, bări stabilizatoare, articulații, bucșe, amortizoare, vor determina o uzură prematură a anvelopelor. De asemenea anvelopele se vor uza prematur dacă presiunea din interiorul acestora este incorectă, prea mică sau prea mare (producătorii de mașini afișează presiunile corecte în funcție de gradul de încărcare a vehiculului pe cadrul portierei șoferului) sau dacă suspensia este aliniată incorect. Rotația anvelopelor între ele le va crește durata lor de viață, iar în rândurile de mai jos biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă explică cum.
În funcție de locația în care sunt montate, față sau spate, anvelopele sunt supuse la diferite nivele de forță și greutăți. În cazul mașinilor ale căror motoare sunt amplasate în partea din fată, anvelopele montate în față vor fi supuse unor greutăți mai mari decât cele montate pe spate iar tracțiunea pe roțile din față va adăuga și mai multă greutate pe aceste anvelope față. Pe lângă toate acestea, anvelopele din față trebuie să suporte 80 la sută din forțele de frânare ceea ce reprezintă și mai multă greutate și nu în ultimul rând anvelopele din față preiau și forțele de schimbare ale direcției, acestea întorc vehiculul. Rezultatul acestor forțe neuniforme este că anvelopele din față se vor uza mai repede și în moduri diferite în comparație cu anvelopele din spate.
Rotația anvelopelor distribuie aceste tipuri diferite de uzură pe mai multe anvelope. De exemplu anvelopele din spate se uzează pe partea centrală în timp ce anvelopele din față se uzează pe partea laterală. Schimbând poziția acestor anvelope față cu spate și spate cu față va ajuta anvelopele care au fost montate în față să-și formeze uzură și pe partea centrală în timp ce anvelopele care au fost în spate vor avea posibilitatea să se uzeze și pe lateral. Această procedură de interschimbare a anvelopelor între ele va extinde durata lor de viață și va reduce uzura anormală care produce zgomote și vibrații.
După montarea unui set nou de anvelope șoferii pot alege să schimbe anvelopele din față după uzura maximă, poate de două ori mai des decât cele de pe puntea spate, sau pot alege rotația anvelopelor astfel încât tot setul să țină mai mult timp, mai mulți kilometri. A nu face rotația anvelopelor ar putea însemna diferența între a cumpăra șase anvelope până când cele din spate s-au uzat complet în loc de doar patru anvelope cu rotație regulată între ele.
Când facem rotația anvelopelor? Având în vedere că schimbul de ulei trebuie făcut la 10 mii sau 15 mii de kilometri, vizita pentru revizie este un moment oportun pentru a schimba anvelopele între ele deoarece mașina este deja la service ridicată. A face rotația anvelopelor implică costuri foarte mici 15 lei sau 20 de lei. Producătorii recomandă rotația anvelopelor la fiecare șase luni sau între 7 mii și 10 mii de kilometri, acest lucru variind în funcție de tipul mașinii și modelul de anvelope. În mod obișnuit rotația anvelopelor implică mutarea anvelopelor din spate pe puntea față, pe aceeași parte și mutarea anvelopelor din față pe puntea spate dar schimbând partea. Cu alte cuvine, anvelopa din spate dreapta va fi mutată în față dreapta, anvelopa din spate stânga va fi mutată în față stânga, anvelopa față stânga se mută în spate dreapta și anvelopa față dreapta se mută în spate stânga.
În unele cazuri nu se poate folosi modelul standard deoarece roțile sau anvelopele unidirecționale trebuie să stea doar pe partea lor astfel anvelopele din față stânga se vor muta doar pe spate stânga iar anvelopele față dreapta se vor muta doar pe spate dreapta. În cazurile unor mașini sport cu jante și anvelope de mărimi diferite rotația anvelopelor este limitată la schimbarea dreapta, stânga pe aceeași punte.
Rotația anvelopelor poate fi făcută de orice șofer care știe să schimbe o roată în caz de pană, toate uneltele necesare fiind în mașină: cricul și cheia tubulară. Având în vedere costul foarte mic de mutare al roților între ele, biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași vă recomandă să efectuați această operațiune la o vulcanizare din apropiere.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro