Purosangue este primul SUV din istoria Ferrari
Multă lume nu a crezut că Ferrari va construi vreodată un SUV dar acesta este aici și se numește Purosangue. Tradus în românește înseamnă „pur sânge” ceea ce se potrivește foarte bine având în vedere că Purosangue este sigurul Ferrari echipat cu motor V12 cu aspirație naturală care poate fi achiziționat în prezent.
Modelul Purosangue nu este doar prima mașina înaltă construită de Ferrari, este de asemenea prima sa mașină cu patru portiere. Dar cu toate că Purosangue are un șasiu personalizat complet nou, biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași a găsit multe indicii vizuale care par a fi copiate de la celelalte modele Ferrari „obișnuite”. Farurile arată puțin ca o versiune alungită a celor de pe modelul SP1 Monza iar orificiile de aer din spatele ușilor și geamurile laterale bombate ne amintesc de vechiul Ferrari FF cu patru locuri. Spatele noului „Pur Sânge” arată ca un Ferrari Roma care a fost alungit pe un suport medieval de tortură. Purosangue, ca aspect, este una din cele mai impunătoare mașini noi de la lansarea lui Cullinan de la Rolls-Royce.
Ferrari putea să aleagă cartea sigură și să echipeze modelul Purosangue cu motorul twin-turbo V8 de 3.9 litri de pe modelul Roma dar a hotărât să lovească în SUV-ul Bentley Bentayga Speed care are un motor masiv W12 twin-turbo de 6 litri. Prin urmare Purosangue primește un monstru de motor V12 cu capacitatea de 6.5 litri cu aspirație naturală care se turează până la 8250 de rotații pe minut și produce 725 de cai putere și un cuplu de 716 nm. Cu această motorizare Purosangue este cu 18 cai putere mai performant decât un Aston Martin DBX 707 și un Jeep Trackhawk și astfel este cel mai performant SUV de serie la ora actuală, cel puțin până când BMW va lansa SUV-ul XM cu 750 de cai putere.
Ferrari a îmbunătățit sistemul cu tracțiune integrală de pe modelul GTC4 Lusso pentru Purosangue. Acum acest sistem trimite puterea motorului V12 care este așezat în fața mașinii direct la roțile din față printr-un diferențial cu vectorizare al cuplului electronic. Restul puterii motorului V12 este direcționată către o transmisie nouă cu dublu ambreiaj și 8 rapoarte amplasată între roțile din spate. Această configurație oferă un raport aproape perfect de 49:51 în ceea ce privește distribuția greutății față/spate.
Cum se compară performanțele noului Purosangue față de alte super SUV-uri? Va accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.3 secunde, ceea ce reprezintă exact același timp pe care Aston Martin DBX 707, Porsche Cayenne Turbo GT și noul Lamborghini Urus îl ating la pornirea de pe loc. Drept urmare cele patru mașini împart frățește locul de vârf pentru cel mai rapid SUV de pe piață. În ceea ce privește viteza maximă, Ferrari atinge 310 km/h exact cât atinge și concurentul său direct Aston Martin DBX 707. Ferrari a dotat modelul Purosangue cu o mulțime de tehnologii inteligente pentru controlul șasiului pentru a se asigura că se comportă așa cum trebuie să o facă un Ferrari adevărat. Una din aceste tehnologii folosește o versiune de direcție pe toate roțile de pe modelul 812 Competizione care a fost recalibrată pentru a funcționa împreună cu diferențialul cu vectorizare a cuplului de pe puntea față pentru a crește agilitatea mașinii în curbele strânse. O altă tehnologie inteligentă este reprezentată de noul sistem de suspensii active care folosesc un tip de amortizoare unice pentru a reduce înclinarea caroseriei în curbele rapide. Dar printre toate aceste tehnologii de super mașină, Purosangue este echipat standard, așa cum trebuie să fie orice SUV, cu control de coborâre al pantelor abrupte.
La interior Ferrari Purosangue primește un bord curbat în care găsim două ecrane, unul pentru șofer așezat în spatele volanului și un ecran tactil de ultimă generație cu diametrul de 26 de centimetri amplasat direct în fața pasagerului din dreapta. Mai găsim în consola centrală în fașa cotierei un mic panou cu comenzi capacitive pentru sistemul de răcire și încălzire care mai este compus dintr-un cadran rotativ care se înalță din locașul său. Unul din cele mai interesante lucruri ale primului SUV de la Ferrari este deschiderea inversă a portierelor din spate exact ca cele de pe un Rolls-Royce Cullinan. În spate Purosangue este dotat cu două scaune tip cupe cu reglare electrică. Portbagajul noului Ferrari Purosangue are 473 de litri și este cel mai mare dintre toate modelele Ferrari aflate în producție în acest moment. Ferrari oferă clienților săi contra cost și un set de patru valize special concepute pentru se potrivi perfect pentru spațiul oferit de acest portbagaj.
În ceea ce privește prețul de achiziție, cât costă un super SUV Ferrari Purosangue? Ei bine, Ferrari nu a confirmat o sumă exactă încă dar biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași este de părere că prețul ar putea să depășească 350 de mii de euro. Cam cu 100 de mii de euro mai mult decât Bentley Bentyaga Speed și dublu prețului unui Porsche Cayenne Turbo GT.
În concluzie Ferrari Purosangue se prezintă în felul următor:
- Primul SUV al constructorului de super mașini Ferrari
- Motor V12 de 6.5 litri cu aspirație naturală
- 725 de cai putere și un cuplu maxim de 716 nm
- 0 – 100 km/h în doar 3.3 secunde
- Viteză maximă de 310 km/h
- Va costa peste 350 de mii de euro
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro