Noul Porsche pentru teren accidentat 911 Dakar
Acesta este Porsche 911 Dakar iar biroul de închirieri auto aeroport Nova Rent a Car din Iași vă prezintă ceea ce se întâmplă când Porsche decide să construiască o super mașină care poate să fie condusă pe teren accidentat. Acest 911 are la bază modelul Carrera 4 GTS dar folosește componente și de la modelul de curse GT3. Cu toate acestea modelul Dakar este o mașină construită pentru raliuri și nu pentru piste de curse precum modelele GTS și GT3 care stau la baza sa.
Modelul Porsche 911 obișnuit este un coupe sport lipit de asfalt iar acest nou model Dakar cu siguranță nu moștenește aceste caracteristici. Cu toate acestea păstrează caroseria aerodinamică dar suspensia înălțată și anvelopele pentru teren accidentat sunt toate adiții noi. De asemenea regăsim aceeași capotă ranforsată cu fibră de carbon de pe modelul GT3 și multe plăcuțe de protecție din oțel inoxidabil. În față găsim o bară de protecție complet nouă în care este încorporat un inel pentru tractare, grile de admisie din oțel inoxidabil pentru a proteja radiatoarele de pietre și o placă de protecție sub bară care este tot din oțel inoxidabil. În părțile laterale vom observa extensiile din plastic de pe arcele roților și jantele construite exclusiv pentru modelul Porsche Dakar. Dimensiunea jantelor din față este de 19 inch iar al celor din spate este de 20 de inch. Aceste jante sunt mai mici decât cele de pe modelul Carrera S pentru a face loc anvelopelor off road masive. În spate găsim o nouă bară de protecție complet redesenată cu un al doilea inel pentru tractare iar sub lunetă vom găsi un eleron fix care este unic pentru modelul Dakar. Dacă clienții doresc un model 911 Dakar care să iasă și mai mult în evidență atunci au posibilitatea de a alege din lista de opțiuni pachetul „Rally Design Pack” prin care mașina primește un nou design de vopsele inspirate de la modelul 911 care a câștigat raliul Paris Dakar în anul 1984.
Noul Porsche 911 Dakar de ediție limitată este echipat cu același motor pe care îl găsim pe modelul 911 GTS și anume un motor de 3 litri boxer în 6 cilindri turbo care dezvoltă 480 de cai putere și un cuplu de 570 Nm. Motorul este montat pe șasiu utilizând aceleași suporturi dinamice de pe modelul 911 GT3. În mod normal aceste suporturi dinamice ajută la rigidizarea spatelui modelului 911 GT3 pentru al face mai agil și mai previzibil pe pistele de curse. Această rigiditate suplimentară va ajuta și suspensia modelului 911 Dakar să funcționeze mai eficient pentru a maximiza aderența. Modelul 911 Dakar este cu 5 centimetri mai ridicat decât modelul standard Carrera S și poate fi ridicat și mai mult cu încă 3 centimetri dacă terenul accidentat o cere. Astfel garda totală de la sol este de 20.5 centimetri, aproape de cei 21 de centimetri pe care îi are SUV-ul Porsche Cayenne. De asemenea modelul Dakar este dotat cu ambreiajul Porsche PDK în 8 rapoarte și tracțiune integrală. În modul cel mai ridicat al caroseriei Porsche a limitat viteza maximă la 170 km/h dar atunci când este depășita caroseria va coborî în mod automat.
Porsche a creat două moduri de șofat exclusive pentru modelul 911 Dakar iar acestea sunt „Rally Mode” și „Rally Launch Control”. Setarea „Rally Mode” este creată pentru suprafețele cu aderență redusă ca pietrișul și nisipul iar această trimite cea mai mare parte a puterii motorului la roțile din spate și nu o împarte în mod egal cu axul din față. Modul „Rally Launch Control” a fost conceput pentru a permite cel mai bun start de pe suprafețele alunecoase iar acest lucru se face prin lăsarea roților să alunece cu 20% mai mult decât în mod obișnuit. Oare cât de rapidă este această mașină de teren care are la bază una din cele mai rapide mașini sport de pe piață în acest moment? Ei bine, biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car airport din Iași a aflat că noul Porsche 911 Dakar va accelera până la 100 de km/h în doar 3.5 secunde, cu 0.2 secunde mai slab decât modelul 911 Carrera 4 GTS. Dar anvelopele mari pentru teren accidentat afectează viteza maximă astfel că această este de 240 de km/h, cu mult mai puțin comparativ cu cei 310 de km/h ale modelului 911 Carrera 4 GTS.
Modelul 911 Dakar poate fi dotat opțional cu un pachet care va părea ciudat pentru fani pentru că este ceva care nu a mai fost văzut pe un Porsche. Este vorba despre un portbagaj deasupra plafonului cu bidoane de apă, canistre de benzină, lopeți pliabile și placi pentru aderență (acestea se așează sub roțile mașinii dacă rămâne împotmolită în noroi sau nisip), toate marca Porsche. Acest portbagaj de plafon este dotat cu lumini de ceață și cu o sursă de curent de 12V și chiar cu un cort de camping.
Nu doar exteriorul noului 911 Dakar a trecut printr-o schimbare substanțială care îl face să arate mai sălbatic, ci și interiorul a suferit câteva schimbări majore prin care Porsche a decis să înlăture definitiv scaunele din spate pe care le regăsim la modelul 911 GTS. În schimb la interiorul noului 911 Dakar găsim bare de protecție la răsturnare și scaune elegante din fibră de carbon exact ca la modelele 911 GT3 și GT3 RS. Spre deosebire de caroseria înălțată, Porsche a încercat să păstreze cât mai mică greutatea lui 911 Dakar. Toate aceste dotări interioare ajută în această privință la fel ca și capota de carbon luată direct de pe modelul 911 GT3 dar pe lângă acestea 911 Dakar este dotat cu ferestre ușoare și cu un acumulator ușor. După ce tragem linie și cântărim modelul Dakar obținem greutatea de 1605 de kilograme, doar cu 10 kg mai mult decât un Porsche Carrera 4 GTS cu cutie automată.
Vă face cu ochiul noul model 911 Dakar? Atunci trebuie să vă grăbiți pentru că este la vânzare pe piață în acest moment iar Porsche a declarat că va construi doar 2500 de modele. Având în vedere raritatea lor, prețul este piperat. Astfel modelul standard de 911 Dakar costă 200 de mii de euro, cu 60 de mii de euro mai mult decât modelul standard 911 Carrera 4 GTS și cu 5 mii de euro mai mult decât modelul 911 Turbo S. Dacă mai dorim și pachetele opționale „Rally Design” sau Portbagajul de plafon atunci va trebui să scoatem din buzunare încă 20 de mii de euro.
În concluzie noul Porsche 911 Dakar se prezintă în felul următor:
• Primul model Porsche 911 pentru teren accidentat
• Motor boxer twin-turbo în 6 cilindri
• Motorul dezvoltă 480 de cai putere și 570 Nm de cuplu
• Tracțiune integrală
• Suspensie specială care ridică mașina la nivelul unui suv Cayenne
• Interior de raliu cu bare de protecție
• Pachet opțional Rally Design Pack
• Prețul pornește de la 200 de mii de euro
• Disponibilitate limitată, doar 2500 de modele 911 Dakar vor fi construite
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro