MG4 este un hatchback electric venit din China la un pret fara concurenta
Aparent această mașina al constructorului chinezesc SAIC Motors (Shanghai Automotive Industry Corporation) a apărut de nicăieri. Această mașină se numește MG4 sau MG Mulan în China și este prima încercare al constructorului chinezesc pe piața hatchback-urilor unde concurează cu Peugeout e-208, Vauxhall (Opel) Corsa-e și cel mai direct cu VW ID3. La fel ca un telefon Lenovo, MG4 este o mașină electrică mai accesibilă ca preț dar după un test drive biroul de închirieri auto aeroport Iași Nova Rent a Car vă poate asigura că acest autoturism nu este o chinezărie și are multe de oferit, fiind o concurență serioasă pentru europeni.
Pentru început, mașina arată foarte bine cu colțurile sale ascuțite. Până de curând, modelele MG au părut mai mult o copie al altor mașini de pe piață dar cu MG4 nu mai este vorba de așa ceva. Cu MG4, designerii par să fi primit în sfârșit libertatea de a desena cum doresc și rezultatul este impresionant, mai ales la versiunile de top care vin cu pachetul sport și autonomie mai mare denumit Trophy. În plus, dotările din acest pachet includ faruri și stopuri LED împreună cu jante de aliaj de 17 inch.
Aspectul interiorului nu este la fel de inspirat ca cel exterior, dar cu toate acestea, acesta se prezintă destul de curat mulțumită unei abordări minimaliste pe care designerii de la MG au decis să o aleagă. Calitatea materialelor interioare este mai bună decât ne-am fi așteptat la acest nivel de preț deși vom găsi cantități mari de plastic tare prin toată cabina. Toate versiunile modelului electric MG4 sunt echipate standard cu un ecran de infotainment cu diagonala de 26 de centimetri și un alt ecran pentru șofer care are diagonala de 18 centimetri. Chiar dacă la baza sistemului infotainment găsim un software spartan unde navigația este disponibilă doar la versiunile de top, Android Auto și Apple CarPlay sunt oferite standard și astfel acest lucru nu reprezintă o problemă. Cu toate acestea acest sistem rămâne dificil de utilizat mai ales acolo unde ar trebui să facă viața șoferului cât mai ușoară. De exemplu controlul climei în timpul condusului este anevoios iar schimbarea modurilor de condus și chiar activarea funcției de control al vitezei de croazieră presupune intrarea în meniuri îngropate adânc în sistemul software. Din fericire aceste lucuri se pot modifica ușor în urma unor actualizări de software. În rest nu prea mai avem ce critica în ceea ce privește cabina, spațiul pentru pasagerii din spate este încăpător, chiar și adulții înalți vor avea suficient loc pentru cap. Capacitatea portbagajului este de 363 de litri similar cu cei 385 de litri pe care îi oferă concurența de la VW ID.3 cu mențiunea că la MG4 nu există un spațiu dedicat pentru cablurile de încărcare și astfel aceste cabluri vor „mânca” din cei 363 de litri.
În acest moment MG4 poate fi echipat cu două pachete de baterii în versiunile Standard Range și Long Range. SAIC Motors are în planuri și o versiune denumită Extended Range dar aceasta va fi lansată cel mai devreme la mijlocului anului 2023. Astfel versiunea Standard Range oferă o baterie cu capacitatea de 51 kWh, un motor pe axul din spate care dezvoltă 170 de cai putere și o autonomie de 350 de kilometri. Această versiune atinge 100 de km/h în 7.7 secunde. Versiunile Long Range sunt dotate cu baterii care au capacitatea de 64 kWh, un singur motor pe axul din spate care dezvoltă 203 cai putere și o autonomie de 450 de kilometri. În această configurație MG4 atinge 100 de km/h în 7.9 secunde. La priza de acasă ambele versiuni se vor încărca la o rată de maximum 7 kW pe oră ceea ce înseamnă că vor fi necesare 9 ore pentru a încărva bateriile de la 0 la 100 de procente. La stațiile de încărcare rapidă, versiunea standard se va încărca cu 117 kW pe oră iar versiunea Long cu 135 kW pe oră.
Condusul prin oraș este o plăcere cu MG4, aceasta parcă a fost construită pentru străzile înguste și intersecțiile aglomerate. Pentru servodirecție avem trei setări, medium fiind alegerea ideală pentru oraș și împreună cu cercul de întoarcere de 10.3 metri face din MG4 o mașină ușor de manevrat. Vizibilitatea prin parbriz este bună dar din păcate vizibilitatea prin lunetă este slabă datorită celor doi stâlpi laterali care creează două unghiuri moarte masive. Pentru a rezolva această problemă, biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași vă recomandă achiziția versiunii MG4 Trophy care este singura care este dotată cu cameră video pentru marșarier. Mașina are suspensii bune care absorb foarte bine denivelările din șosea și oferă un confort sporit la călătoriile lungi pe autostradă. MG4 nu este la fel de bine izolată fonic ca modelele de la concurență și astfel pasagerii vor trebui să se obișnuiască cu un pic de zgomot de șosea la viteze mai mari.
MG4 dispune de câteva caracteristici foarte bune pe care merită să le amintim. Versiunea de top vine cu o cameră video de 360 de grade de calitate și permite schimbarea perspectivei pentru față, lateral stânga, lateral dreapta și spate. La fel ca și Hyundai Ioniq 5, MG4 este dotată cu funcția Vehicle-to-load care transformă mașina într-o priză la care pot fi conectate electrocasnicele și alte dispozitive electronice, spre deosebire de Ioniq 5, această funcție este standard la MG4. Toate modele primesc MG pilot care este sistemul de control al vitezei de croazieră inteligent, acesta folosește radarul pentru a menține o distanță de siguranță față de vehiculul din față, șoferul nu trebuie să accelereze sau să frâneze pe autostradă când acest sistem este activ. Acest sistem include și funcția de menținere a benzii de circulație astfel mașina își schimbă direcția automat pentru a se menține pe bandă. La fel ca și constructorul KIA, SAIC Motors oferă 5 ani garanție pentru MG4 ceea ce reprezintă a doua cea mai bună garanție după Toyota care oferă un tip de garanție de 5 + 5 ani. Scaunele din față au un sistem rapid pentru rabatarea spătarelor, astfel la tragerea unui levier spătarul se poate rabata complet.
Prețul de pornire pentru MG4 este de 30 de mii de euro iar pentru concurentele VW ID.3 este de 42 de mii de euro și Seat (Cupra) Born este de 39 de mii de euro. Chiar dacă mașinile europene sunt puțin mai plăcute la condus, au materiale interioare de o calitate puțin mai bună și sunt izolate fonic mai bine, diferența de preț nu se justifică. Astfel MG4 este o mașină bună iar în privința prețului este cea mai bună mașină electrică care se regăsește în acest moment pe piața auto Europeană.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro