Rezervări telefonice : (004) 0759 145 194

Masinile mici si ieftine sunt pe cale de disparitie

2022-01-20 11:57:10 Autor: Nova Rent a Car
Masinile mici si ieftine sunt pe cale de disparitie


Mașinile ieftine vor deveni istorie iar biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă explică în rândurile de mai jos motivele pentru care constructorii de mașini renunță la ele. Din nefericire acest proces este deja în plină desfășurare. De exemplu, prețul de pornire pentru o Skoda acum 30 de ani era de 9000 de euro în banii de astăzi în timp ce prețul de pornire pentru o Skoda în anul 2022 este de 20000 de euro ceea ce înseamnă că prețul de achiziție a crescut mai mult decât dublu.

Care este motivul pentru care mașinile devin tot mai scumpe? Cel mai ieftin model Skoda care poate fi achiziționat acum este Fabia, înainte era modelul Citigo dar au renunțat la producerea sa. De asemenea Seat a renunțat la producția modelului accesibil Mii cu motorizare convențională lăsând pe piață doar modelul Mii electric care este mai scump datorită tehnologiei. Singurul model mai accesibil din grupul VW care nu a fost scos din producție este UP dar prețul de achiziție pentru acest model începe de la 16000 de euro așadar nu este chiar ieftin.

De asemenea și alți producători de mașini renunță la producția modelelor ieftine. De exemplu Citroen nu va mai produce modelul C1, Peugeot nu va mai produce modelul 108 iar Fiat nu va mai produce modelul Panda și modelul 500 cu motorizare pe benzină ci doar versiunea electrică care este mai scumpă. Aceasta nu este o problemă Europeană ci globală. De exemplu Ford a renunțat la vânzarea modelul Fiesta în America de Nord și Pacific. Pe aceste piețe Ford oferă la vânzare opt SUV-uri, șapte camionete și un număr de modele hibride, electrice sau plug-in. Ford vinde o singură mașină berlină pe aceste piețe iar această mașină este Ford Mustang cu motorizare pe benzină, iar această mașină nu este ieftină.

În prezent producătorii de mașini se îndepărtează de modelele ieftine pentru că își concentrează resursele pentru construcția SUV-urilor care sunt mult mai profitabile. De exemplu, acum zece ani 7% din mașinile vândute erau SUV-uri în timp ce astăzi 50% din toate mașinile vândute sunt SUV-uri pentru că clienților le place aceste modele iar producătorilor le place să le vândă. Producătorilor de mașini nu le mai place să vândă modelele mici și ieftine deoarece profitul este mic iar pentru a justifica producerea lor, aceste modele trebuie să se cumpere în număr foarte mare iar acest lucru nu se mai întâmplă. De exemplu cu cinci ani în urmă una din cinci mașini vândute în SUA era sub 20000 de dolari în timp ce astăzi doar una din zece mașini este sub 20000 de dolari ceea ce reprezintă o poveste similară pentru Europa și alte regiuni ale globului.

Un alt motiv pentru care mașinile mici și ieftine sunt pe cale de dispariție are legătură cu emisiile de carbon și de faptul că producătorii de mașini vor fi amendați dacă nu ating anumite ținte. Mașinile mici și ieftine sunt mai ușoare și au motoare mai mici decât mașinile mai mari și mai scumpe iar emisiilor lor de carbon sunt mai reduse. Dar din anumite motive necunoscute guvernele au setat limite pentru emisiile de carbon care nu sunt atât de stricte pentru producătorii de mașini mai grele. Astfel în timp ce guvernele setează ținte pentru emisiile de carbon ei de fapt încurajează producătorii auto să producă mașini mari și grele pentru că țintele nu sunt atât de greu de atins pentru acestea.

Nu doar reglementările pentru dioxid de carbon afectează vânzările de mașini mici și ieftine ci și reglementările de poluare euro 7 care monitorizează și alte lucruri ca particule și oxizi de azot. Zvonurile din industria auto spun ca noile reglementări euro 7 vor fi atât de stricte încât costurile pentru a face o mașină conformă vor varia între 2 mii și 6 mii de euro. Practic aceste reglementări stricte ar putea pune capăt producției de motoare cu combustie internă atât diesel cât și pe benzină deoarece ar fi prea costisitor. Prin urmare producătorii se vor îndrepta exclusiv spre mașinile electrice care nu sunt ieftine. De exemplu cele mai ieftine mașini electrice care pot fi cumpărate acum sunt Dacia Spring și Fiat 500 iar prețul lor începe de la 20 de mii de euro, preț care include și câteva mii de euro subvenție de la stat, subvenție pe care nu o vom primi când toate mașinile vor fi electrice, așadar prețul real de pornire pentru cele mai ieftine mașini electrice este de peste 20 de mii de euro. Cea mai ieftină mașină cu combustie internă care poate fi cumpărată acum este Dacia Sandero cu un preț de pornire de 9 mii de euro ceea ce este ieftin în comparație cu modelele Fiat 500 și Dacia Spring mai ales dacă nu este inclusă și subvenția de la stat.

La testele de siguranță Euro NCAP Dacia Sandero a obținut doar două stele din cinci. Motivul pentru care a obținut acest scor slab este lipsa kit-ului electronic de siguranță care previne accidentele pentru că toate acestea costă bani. Unele mașini, de exemplu Fiat Punto, care nu sunt dotate cu anumite elemente de siguranță pentru a menține un preț mic au luat zero stele la testele Euro NCAP și au fost retrase de pe piață. Vestea proastă pentru mașini ieftine ca Dacia Sandero este că Uniunea Europeană va obliga toți producătorii auto să-și doteze mașinile cu un nivel anume de kit-uri de siguranță standard ceea ce va duce la scumpirea mașinilor. Biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași vă prezintă mai jos lista cu elementele de siguranță minimă pe care fiecare mașina va trebui să le aibă în dotarea standard:
•    Frânare avansată de urgență
•    Sisteme de blocare pe bază de alcool test (persoanele care au băut alcool nu pot porni mașina)
•    Detecția somnolenței și lipsei atenției
•    Înregistrator de date accident (un fel de cutie neagră)
•    Îmbunătățirea centurilor de siguranță
•    Mărirea zonei de impact cu capul pentru pietoni și bicicliști și sticle de siguranță în caz de accident
•    Asistență de viteză inteligentă
•    Asistare la păstrarea bandei de circulație
•    Protecția ocupanților la impact lateral
•    Camera marșarier sau senzori de parcare

Toate aceste elemente de siguranță adaugă la costul mașinii ceea ce duce la scumpirea acesteia și prin urmare nu mai este ieftină. Așadar oamenii cu venituri mici nu își vor mai permite mașini noi. Cu timpul aceste mașini vor ajunge în cele din urmă pe piața de mașini second hand iar după aceea mașinile second vor deveni mai scumpe iar persoanele cu venituri mici și șoferii începători probabil nu își vor permite achiziția lor.   

 

 
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro