Masini obisnuite care sunt mai performante decat supermasinile din generatiile anterioare
Unele mașini obișnuite de familie din prezent sunt mai performante decât mașinile exotice din trecut iar în acest articol biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă va dovedi acest lucru prin informații statistice precum cai putere, cuplu, accelerație de la 0 la 100 km/h, timpi pe distanța de 400 de metri, viteză maximă, aerodinamică, timpi pe tura și preț.
Începem acest articol cu putere și cuplu, astfel la începutul anilor nouăzeci un Porsche 964 Turbo și un Ferrari 348 GTB dezvoltau fiecare 320 de cai putere ceea ce era mult în vremea respectivă. Însă în prezent o mașină obișnuită de familie precum Kia EV6 cu două motoare electrice dezvoltă 321 de cai putere, deci cu un cal putere mai mult decât cele două super mașini. Atunci când vine vorba de cuplu, Kia EV6 este cu mult mai departe decât cele două supermașini, astfel Ferrari-ul dezvolta un cuplu de 324 newton metru în timp ce Porsche dezvolta un cuplu mai respectabil de 450 newton metru dar acest model de Kia dezvoltă un cuplu de 605 newton metru, acesta fiind unul din avantajele motoarelor electrice. Totuși Porsche 964 Turbo nu este o mașină exotică ci una sport în schimb Lamborghini Murcielago este o mașină exotică al cărei motor V12 de peste 6 litri dezvoltă 580 de cai putere la un cuplu de 650 newton metru ceea ce este mai mult decât acea versiune de Kia EV6. Însă dacă comparăm cu versiunea de top Kia EV6 GT care dezvoltă 585 de cai putere la un cuplu de 740 newton metru atunci vom observa că mașina exotică Lamborghini Murcielago este mai slabă cu 5 cai putere și 90 de newton metru și astfel ajungem la timpii de accelerație la 100 km/h. Lamborghini Murcielago atinge suta de kilometri pe oră în doar 3.8 secunde dar fiind disponibilă doar cu cutie automată, doar un șofer de curse poate să obțină acest timp, majoritatea șoferilor nici nu se vor putea apropia de acest timp. În schimb Kia EV6 GT atinge suta de kilometri pe oră în doar 3.5 secunde fără să conteze cine o conduce.
Dacă în rândurile de mai sus am comparat o mașină electrică care nu are cutie de viteze cu mașini exotice mai vechi care au transmisie manuală ceea ce s-ar putea să nu fie foarte corect, acum vor compara două mașini care au transmisie automată. De exemplu modelul exotic Ferrari F430 al cărui motor V8 de peste 4 litri dezvoltă 483 de cai putere la un cuplu de 465 nm cu mașina de familie Audi RS3 cu motor de 2.5 litri în 5 cilindri în linie care dezvoltă 395 de cai putere la un cuplu de 480 nm. Audi RS3 atinge suta de kilometri pe oră în doar 3.6 secunde la fel de repede ca modelul Scuderia care a fost versiunea cea mai performantă a modelului Ferrari F430 construită pentru cursele de pistă.
Timpii de la 0 la 100 km/h sunt o parte a ecuației, dar ce se întâmplă dacă ne uităm la timpii obținuți pe distanțe mai lungi ca de exemplu 400 de metri? Vom observa că sunt multe situații în care o mașină modernă obișnuită este mai rapidă decât o super mașină. De exemplu, un SUV Audi e-tron este mai rapid pe distanța de 400 de metri decât un Honda NSX de generație mai veche, 13.4 secunde versus 13.5 secunde. Un BMW 840d Seria 8 cu motorizare diesel este mai rapid decât un Ferrari Testarossa, 13.1 secunde versus 13.3 secunde. Un Audi TTS este mai rapid decât un Audi R8 V8, astfel obținem 12.7 secunde versus 13 secunde. Un Tesla Model 3 LR este mai rapid decât un Porsche 996, 12.2 secunde versus 12.3 secunde.
Următoarea comparație pe care biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași o va prezenta este legată de viteza maximă. În anii optzeci modelul exotic Lamborghini Countach 5000 S era considerat foarte rapid putând să atingă viteza maximă de 240 de km/h. În prezent un VW Golf GTD cu un motor diesel de 2 litri și 4 cilindri poate să atingă viteza maximă de 245 de km/h. Din fericire, versiunile ulterioare ale Countach au fost mai rapide, de exemplu modelul de aniversare a 25 de ani a putea atinge viteza maximă de 295 km/h cu 3 km/h mai mult decât rivalul său Ferrari Testarossa. Cu toate acestea ambele super mașini sunt mai lente decât un Alfa Romeo Giulio Quadrifoglio modern care poate atinge viteze amețitoare de 307 km/h și care este doar o berlină cu patru uși. Unul dintre motivele pentru care multe dintre mașinile moderne sunt mai rapide decât cele exotice de generație mai veche este pentru că sunt mai aerodinamice. De exemplu, dacă la vechiul Lamborghini Countach 5000 S i se îndepărtează eleronul din spate care de fapt nu face nimic, este prezent doar pentru impactul vizual, i s-ar crește viteza maximă cu 17 km/h la 257 km/h. Dar cum rămâne cu super mașinile care au fost construite special pentru a doborî recordurile de viteză? Evident acestea au fost construite cât mai aerodinamic posibil, de exemplu Jaguar XJ220 a stabilit recordul de viteză la 341.7 de km/h în anul 1992 iar un Bugatti Veyron a stabilit un record de viteză de 408 km/h în anul 2005 ambele mașini arată foarte alunecos având un coeficient aerodinamic de 0.36 Cd (din engleză Drag Coefficient). Cu toate acestea cel mai nou model Range Rover care chiar dacă arată ca o cărămidă are un coeficient aerodinamic mai bun decât ambele super mașini cu recordurile lor de viteză și acesta este de doar 0.3 Cd. Trebuie să subliniem faptul că coeficiența aerodinamică a unei mașini este raportată la dimensiunea sa, astfel o mașină mică cu o coeficiență aerodinamică mare poate fi mai aerodinamică decât o mașină mai mare cu coeficiență aerodinamică mai mică dar dacă mașina mică este adusă la aceeași dimensiune ca mașina mai mare atunci mașina cu cel mai mic coeficient aerodinamic va fi cea mai aerodinamică. Acest lucru înseamnă că totuși modelul Range Rover nu este la fel de aerodinamic ca modelul mai mic Bugatti Veyron dar înțelegeți ideea.
Mai departe vom prezenta situațiile în care versiunile performante ale mașinilor de familie moderne sunt mai rapide pe turele de piste de concurs decât mașinile exotice din generațiile anterioare. Vom folosi pista de concurs Nurburgring ca exemplu. Honda Civic Type R este mai rapidă pe pista de concurs decât Porsche 911 GT3 model 997 din anul 2006 special creat pentru astfel de piste. Tesla Model S Plaid este mai rapidă decât Porsche 911 GT2 997 din anul 2007. Un Mercedes AMG GT cu patru portiere este mai rapid decât un Porsche Carrera GT.
Ajunși la final vom discuta despre preț. Astfel un Porsche Macan Turbo full options care este versiunea sport al modelului SUV Macan poate trece de 135 de mii de euro și acest lucru înseamnă că este mai scump decât următoarele mașini exotice precedente al căror preț original a fost ajustat la inflație de către biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași: Chevrolet Corvette ZR1 din anul 1990 costă 130 de mii de euro, Honda NSX din anul 1990 costă 128 de mii de euro iar Dodge Viper din anul 1995 costă 120 de mii de euro. Așadar de aici rezultă că mașinile devin tot mai scumpe.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro