Topul celor mai nefiabile masini care pot fi cumparate acum
Care sunt cele mai problematice mașini de pe piață în acest moment? În acest articol vă vom spune. Pentru aceasta, biroul de închirieri auto aeroport Nova Rent a Car din Iași a cules informații de la companiile care oferă garanții pentru mașini second hand, asiguratori, service-uri și reprezentanțe auto pentru a analiza fiabilitatea a sute de modele diferite de mașini second hand. Pentru a ne asigura de o mostră suficient de mare au fost luate în considerare statisticile unde au existat cel puțin o sută de mașini și de asemenea au fost incluse și vehiculele de peste zece ani vechime. Este evident faptul că nici o mașină inclusă în această listă nu mai era în perioada de garanție a producătorului, garanțiile pentru mașinile second sunt achiziționate doar după ce expiră garanția oferită de producător. Am analizat toate informațiile pentru a crea un indice de fiabilitate pentru fiecare mașină în parte. Acest indice include vârsta și kilometrajul la care au apărut problemele, costul mediu pentru reparație și timpul necesar pentru reparație. Am folosit aceste informații pentru a da fiecărei mașini un scor până la 100, cu cât scorul este mai mic cu atât mai nefiabilă este mașina. În rândurile de mai jos vom enumera 15 mașini cu notele cele mai mici.
Începem lista cu Tesla Model S care a obținut un scor de 34.5 din 100. Această mașină este plină de tehnologie dar se pare că o parte din aceasta se mai și strică, cele mai multe probleme sunt electrice. În particular amintim sistemul de închidere și deschidere central iar prețul pentru reparația acestuia este de peste o mie de euro. Pare mult dar este cu mult mai puțin decât probleme de suspensie a căror costuri de reparație depășesc patru mii de euro.
Pe locul 14 se află generația anterioară a modelului Ford Ranger care a obținut un scor de 34.2 din 100. Aceste mașini sunt destul de robuste pentru că sunt construite pentru a fi folosite pe teren accidentat. Cele mai multe probleme pentru acest model apar la supapa de recirculare a gazelor sau EGR, când aceasta se blochează sau se strică afectează performanțele motorului iar acesta emite mai multe emisii. Reparația acestei probleme costă în medie peste 1200 de euro. Cea mai scumpă reparație vine de la o problemă serioasă la motor și ajunge să coste peste 14000 de euro adică aproape jumătate din prețul unui model nou nouț.
Generația anterioară a modelului Audi A7 ocupă locul 13 în această listă cu scorul de 33 din 100. Cele mai multe probleme ale acestui model vin de la injectoarele de combustibil al căror preț de reparație costă în medie 2500 de euro. Cea mai scumpă reparație pentru un Audi A7 a fost pentru o defecțiune la cutia de viteze iar aceasta a depășit 11000 de euro.
Locul 12 aparține modelelor anterioare de Mercedes S Class W221 și W222, ultimul model este prea nou pentru a fi luat în considerare, scorul combinat al acestora fiind de 32.8 din 100. Cea mai comună problemă al acestor modele vine de la sistemul electric și costă în medie 1500 de euro pentru a fi rezolvate, această sumă fiind suficientă pentru a achiziționat un model S Class de 20 de ani. Cea mai scumpă defecțiune a venit de la motor iar aceasta a costat nu mai puțin de 17000 de euro pentru a fi reparată (piese + manoperă).
Până în acest moment pe această listă am avut doar mașini mari dar locul 11 îi revine modelului Peugeot RCZ, un coupe care arată ciudat și are un spate mare. Această mașină mai puțin obișnuită cu două uși a obținut scorul de 32 din 100. Datele arată că cele mai multe probleme al acestor modele vin de la turbocharger iar reparația acestora costă în medie 1000 de euro. În schimb cea mai scumpă defecțiune a venit de la motor iar aceasta a costat 7000 de euro. Poate vă întrebați care este motivul pentru care Peugeot are un scor mai mic decât Mercedes S Class când diferența pentru costurile de reparație sunt atât de mari. Ei bine aceste scoruri i-au în considerare și probabilitatea apariției acestor defecțiuni iar Peugeot RCZ are cu mult mai multe șanse să se strice decât un Mercedes.
Pe locul 10 avem o mașină germană iar aceasta este BMW M5 modelele F10 și F90 a căror scor combinat este de 30.1 din 100. Cele mai multe defecțiuni vin de la sistemul de combustibil iar costul mediu de reparație se situează la 2500 de euro. Cea mai scumpă reparație pentru un M5 a fost mult mai gravă, defecțiunea a venit de la unul din lanțurile de la distribuție și a costat peste 10 mii de euro.
Mașinile japoneze au o reputație impresionantă când vine vorba de fiabilitatea lor, însă acest lucru nu este valabil mereu pentru că locul 9 în acest top îi revine modelului Mazda CX-5. Modelul actual și modelul precedent au obținut un scor combinat de doar 29 din 100 pentru fiabilitatea lor, cu cât scorul este mai mic cu atât mai nefiabilă este mașina. Cele mai multe defecțiuni ale acestor modele vin de la turbo charger iar costul mediu de reparație se ridică la 2000 de euro. Cea mai scumpă defecțiune care a apărut la Mazda CX-5 a fost la motor și a costat 6000 de euro. Cu toate că această mașină are un cost mediu de reparație mai mic decât modelul BMW M5 de pe locul 10, biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași vă amintește că motivul pentru care a obținut un scor de fiabilitate mai mic este dat de faptul că aceste defecțiuni apar mai des la Mazda CX-5.
Generația a doua a modelului Bentley Continental GT ocupă locul 8 în lista noastră cu un scor de fiabilitate de 28 din 100. Acest scor chiar dacă este mic este o îmbunătățire imensă în comparație cu sondajul făcut cu doi ani în urmă unde acest model a prins primul loc ca cea mai nefiabilă mașină second hand care poate fi cumpărată. La fel ca în acel sondaj, cele mai multe defecțiuni provin de la sistemul electric al mașinii iar în medie costul de reparație se ridică la 2500 de euro. Putem observa că defecțiunile la sistemul electric apar îndeosebi la mașinile de lux. Cea mai scumpă defecțiune a apărut la turbo charger și a costat peste 6000 de euro.
Următoarea de pe listă este un alt Audi, de data aceasta modelele SUV Q7 din prima generație și cele din a doua generație înainte de facelift, aceste mașini au obținut un scor de fiabilitate de 25 din 100, iar cu acest scor ocupă locul 7. Cele mai multe defecțiuni la aceste modele provin de la instalația electrică iar în medie costul de reparație se ridică la 1500 de euro. Cea mai scumpă defecțiune de la un Audi Q7 este cu mult mai serioasă și a apărut la arborele cu came al motorului, acestea controlează deschiderea valvelor care lasă aerul să intre și gazele de exhaustare să iasă din motor deci sunt foarte importante, costul reparației depășind 9000 de euro
Modelul Porsche Cayenne din a doua generație ocupă locul 6 cu un scor de fiabilitate de doar 24.5 din 100. Porsche Cayenne și Audi Q7 împart multe componente așadar nu este prea surprinzător ca ambele să sufere de aceleași defecțiuni la sistemele electrice doar că prețul de reparație este în medie mai mare la Porsche și se ridică la 1700 de euro. Cea mai scumpă reparație pentru acest model a costat 6500 de euro și a apărut la motor.
Locul 5 de pe această listă aparține unui alt SUV sportiv și este un alt model german și anume BMW X6 cu un scor de 23.5 din 100. Acest scor acoperă prima și a doua generația a modelului X6 deoarece generația a treia este prea nouă pentru a fi inclusă. Cele mai multe probleme apar la suspensii și constă în medie 2500 de euro pentru a fi rezolvate. Cea mai scumpă reparație a costat 10 mii de euro, defecțiunea a apărut la sistemul de alimentare cu combustibil.
Locul 4 este ocupat de un alt Porsche cu modelele Panamera din prima și a doua generație, împreună acestea obțin scorul de 23 din 100. Din nou avem aceleași defecțiuni pe care le-am întâlnit la toate mașinile de lux din această listă și anume probleme la sistemul electric. În cazul modelului Panamera costul mediu pentru reparația acestora se ridică la suma de 1800 de euro. Cea mai scumpă defecțiune a apărut la un lanț de distribuție și a costat 11 mii de euro.
Am ajuns la momentul în care biroul de închirieri auto Nova Rent a Car airport din Iași vă prezintă topul 3 cu cele mai nefiabile mașini iar locul 3 îi revine primei mașini engleze din listă, Range Rover Sport cu un scor de 22 din 100. Acest scor cuprinde toate modelele din prima și a doua generație, ultima fiind prea nouă pentru a fi inclusă în listă. Cele mai dese defecțiuni apar la suspensii iar costul mediu de reparație se ridică la suma de 2000 de euro. Cea mai scumpă reparație a costat 25 de mii de euro pentru o defecțiune la motor.
Pe locul 2 se află BMW M3 cu modelele E90 și F80, ultima generație fiind prea nouă pentru a fi inclusă, iar scorul de fiabilitate obținut de acestea este de doar 21 din 100. Cele mai multe probleme apar la sistemul electric în particular la corpul de accelerație iar costul mediu de reparație se ridică la suma de 2200 de euro. Cea mai scumpă defecțiune a apărut la cutia de viteze iar reparația a costat 14000 de euro.
Cea mai nefiabilă mașină second hand este Range Rover cu un scor de fiabilitate de doar 20 din 100. Costul mediu pentru reparație nu a fost foarte mare, acesta s-a ridicat la 1800 de euro pentru defecțiuni la sistemul electric. În schimb o mașină a avut probleme electrice atât de severe încât au fost necesari 25 de mii de euro, componente plus manoperă, pentru a le repara.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro