Cele mai deranjante trenduri din industria auto in anul 2022
Trendurile se înrăutățesc, nu vorbim despre dansurile de pe aplicații TikTok sau revenirea la modă a sandalelor crocs purtați cu șosete, ci în acest articol biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă va prezenta cele mai deranjante trenduri din industria auto. Producătorii auto încearcă mereu să-și îmbunătățească mașinile prin adăugarea de caracteristici noi sau schimbarea designului dar aceste lucruri nu funcționează mereu ci chiar au efectul opus în care șoferul este mai mult deranjat decât ajutat de noile așa zise îmbunătățiri aduse mașinii.
Începem această prezentare cu ceea ce credem că este cel mai deranjant trend al mașinilor moderne și anume limitatoarele de turație care împiedică șoferul să tureze motorul atunci când mașina staționează. Nu ne deranjează limitatoarele de turație instalate pe mașinile obișnuite ci pe cele sport și super sport. Înțelegem motivele din spatele limitatoarelor de turație deoarece producătorii auto trebuie să respecte legislația referitoare la nivelul sonor, ajută la reducerea emisiilor, nu se dorește ca cineva să stea în mașină și să o tureze fără motiv dar cei care dețin o mașină performantă ca un Audi R8 vor să poate să le arate prietenilor cum sună un motor V10 de 5 litri pentru că dacă este să fim realiști în viitor nu vor mai exista mașini cu motoare cu combustie internă de care să ne bucurăm. Toate modelele Audi au limitatoare de turație la fel ca modelele de la alți producători auto, de exemplu Porsche a instalat un limitator de turație pe cea mai performantă mașină pe care o comercializează, 911 Turbo S. Din fericire mai sunt unii producători auto care nu au instalat încă astfel de limitatoare iar BMW este unul dintre aceștia care permit turația modelelor M până la linia roșie când sunt în staționare.
Următorul trend deranjat apare la mașinile echipate cu asistare de menținere a benzii și avertizare sonoră. Aceste echipări nu sunt o problemă la călătoriile lungi pe autostradă unde trecerea neintenționată peste liniile de demarcație a benzilor se face foarte rar, în caz că șoferul adoarme la volan, iar avertizarea sonoră trezește șoferul și salvează situația. Această echipare nu este prea bună atunci când conducem pe drumurile extraurbane întortocheate dintre județe unde trecerea peste marcajele dintre benzi se face des din diverse motive precum evitarea unei gropi, animal sau a unei persoane care se deplasează pe marginea drumului, drumul este foarte îngust sau tăiem curbele când marcajele permit și dintr-o dată asistarea de menținere a benzii începe să scoate sunete de avertizare deranjante iar direcția încearcă să aducă mașina înapoi pe bandă adică chiar în chestia de care se ferește șoferul. La unele mașini se poate opri această asistare dar trebuie făcută de fiecare dată când pornim motorul iar opțiunea de oprire este îngropată adânc în meniul de infotainment al vehiculului. La unele modele precum Toyota Yaris GR cu toate că se poate opri asistarea de menținerii a benzii avertizarea sonoră rămâne activă și îi înnebunește pe șoferi mai ales că această mașină a fost construită special pentru a fi condusă tare pe drumurile rurale.
Următorul trend enervant pe care mașinile noi le adoptă este reprezentat de grilele de radiator false prezente pe mașinile electrice. Noi, de la biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași îi înțelegem oarecum pe producătorii de mașini care adoptă grile de radiator false pe mașinile electrice care sunt construite pe platforma mașinilor cu motorizare diesel sau benzină ca de exemplu BMW i4 care este construit pe aceeași platformă cu modele BMW Seria 4 astfel că proiectanții trebuie să monteze ceva în locașul destinat grilelor de aer pentru motorul cu combustie internă care are nevoie de răcire. Dar cum rămâne cu mașinile care sunt construite de la bun început ca vehicule electrice ca de exemplu Audi Q4 e-tron? De ce trebuie să aibă o grilă atât de mare? BMW iX este un alt exemplu, este o mașină construită exclusiv pe o platformă pentru vehicule electrice care nu are nevoie de răcirea unui motor și cu toate acestea designerii de la BMW i-au desenat o grilă ciudată în forma dinților de castor. Înțelegem că este vorba și despre identitatea brand-ului dar cu siguranță sunt modalități mai bune prin care să se rezolve problema astfel încât să nu mai fie montate astfel de grilaje de radiator false. De exemplu noul model Tesla S nu are grilaje și arată foarte aerodinamic din față, Porsche Taycan este un alt exemplu de mașină frumoasă care nu are grilaje și chiar și VW ID.3 nu are o grilă mare caraghioasă și este o mică mașină electrică care arată bine.
Un alt trend deranjat este dat de mânerele portierelor care sunt montate în interiorul ușii. Înțelegem motivul pentru care producătorii auto le montează, arată bine, caroseria are un design curat, lin iar când șoferul deschide mașina de la cheie mânerul glisează afară, deschide portiera și pare genial. Cu toate acestea modul în care funcționează unele din aceste sisteme nu este prea reușit ci este greoi. Apoi sunt altele care nici nu sunt motorizate și trebuie împinse cu un deget pentru a le scoate în afară ca la Kia EV6 iar modul în care trebuie prinse după aceea este ciudat și nu seamănă de loc cu prinsul unui mâner.
Amplasarea porturilor de încărcare la mașinile electrice direct în față între faruri este o altă tendință la care, din punctul de vedere al biroului de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași, trebuie să se renunțe. În anumite privințe această amplasare are sens pentru că se poate parca mașina direct în fața stației de încărcare iar șoferii care nu știu în ce parte a mașinii este portul de încărcare doar introduc cablul direct între faruri. Prima parte deranjantă este dată de faptul că forțează șoferul să intre cu fața la încărcare când mulți șoferi preferă să parcheze cu spatele pentru că siguranța este mai mare la ieșire cu fața din parcare, se vede clar dacă trece vreo mașină. A doua problemă dată de amplasarea portului de încărcare în fața mașinii vine de la coliziunile frontale. Dacă mașina este implicată întru-un accident frontal, ceea ce este cel mai probabil, acel port de încărcare va fi distrus și șoferul nu va mai putea să-și încarce mașina și să o folosească până la reparare.
Butoanele capacitive reprezintă o altă modalitate prin care producătorii auto încearcă să-și îmbunătățească vehiculele dar în realitate nu fac altceva decât să îngreuneze viața șoferului în special prin utilizarea acestora pe volan. Acestea sunt activate prin atingerea sau glisarea cu degetele dar uneori și prin apăsarea lor. De exemplu avem noile modele Range Rover Velar și VW în care aceste butoane capacitive sunt atât de greu de folosit încât nu știm cum să navigăm prin meniuri, pur și simplu este mai ușor să avem butoane fizice care acționează prin apăsare. Este confuz.
Mașinile electrice care nu au portbagaj în față este un alt trend deranjant. La modelele electrice construite pe platformele mașinilor cu motor clasic înțelegem motivul pentru care nu au un portbagaj în față pentru că acele mașini au fost proiectate să aibă un motor mare pe combustie internă sub capotă iar crearea unui astfel de spațiu ar presupune reproiectări care cer timp și bani. În schimb orice vehicul construit de la bun început pe o platformă electrică va avea suficient spațiu sub capotă pentru un mic portbagaj. Din nefericire unii producători auto nici măcar nu se deranjează să proiecteze un astfel de spațiu, de exemplu VW cu modelul ID.3 sau BMW cu modelul iX care este un SUV imens la care capotă nici măcar nu poate fi deschisă. Tesla face acest lucru foarte bine cu un portbagaj mare în spate și un spațiu de stocare folositor în față sub capotă unde pot fi amplasate cablurile de încărcare, în condițiile în care mașinile lor sunt echipate cu un motor electric și pe axul din față.
Camerele video în locul oglinzilor retrovizoare este ultimul trend deranjant despre care biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași vă va povesti în rândurile de mai jos. Tot mai mulți producători auto își echipează mașinile cu oglinzi digitale astfel că în locul unei oglinzi pe portieră regăsim o cameră care trimite imagini video pe un ecran care se află amplasat de obicei în portieră în apropiere de mânerul de deschidere al acesteia. Motivele pentru care producătorii auto fac acest lucru sunt îmbunătățirea aerodinamicii care contribuie la o creștere mică a autonomiei și la reducerea zgomotului produs de vânt. Dar sunt mai multe probleme cauzate de acest sistem de oglinzi digitale. În primul rând trebuie să ne reînvățăm creierul unde să se uite pentru că ecranele nu se mai află acolo unde se aflau cândva oglinzile. O altă problemă a oglinzilor digitale este dată de lipsa percepției adâncimii astfel încât șoferul nu este foarte sigur cât de departe este vehiculul de pe ecran. Încă o problemă vine de la costurile de înlocuire a unei oglinzi digitale, este cu mult mai ieftin și mai rapid de înlocuit o oglindă clasică decât o cameră digitală. Ultima chestiune ține de design, oglinzile clasice adaugă la frumusețea unei mașini în timp ce oglinzile digitale le fac să arate ca o persoană fără urechi.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro