Cele mai ciudate sigle de mașină și semnificațiile lor ascunse
Toate brandurile auto din lume au un logo sau o siglă, cu toții știm acest lucru deoarece le vedem pe toate mașinile. Unele sigle sunt pur și simplu vopsite, altele sunt lipite dar sunt cazuri în care siglele au locașul lor de protecție la furt și pot fi ascunse la apăsarea unui buton. Aceste sigle sunt amplasate peste tot, le vedem pe grila radiatorului, pe toate jantele mașinii, pe hayon, pe volan, la pragurile portierelor, pe tetiere, aceste sunt peste tot. Câteodată putem să ne dăm seama imediat ce sunt aceste sigle precum Jaguar care are desenata felina care sare sau fața acesteia. Alți constructori de mașini își scriu denumirea direct pe logo și cu asta basta ca de exemplu Ford, BMW sau Bugatti iar alții sunt mai ciudați iar biroul de închirieri auto aeroport Iași Nova Rent a Car vă arată cum s-au născut și ce reprezintă unele dintre aceste sigle de mașini.
Lamborghini are o siglă foarte reușită, aceasta întruchipează un taur furios pe un scut auriu și poate fi vizionată în poza de mai sus. Oare de ce este un taur? Ei bine, multe modele Lamborghini sunt denumite după diferite rase spaniole de tauri de luptă ca de exemplu Miura, Murcielago și Gallardo. Dar nu acesta este motivul pentru care taurul se află pe sigla lor. În realitate sigla este inspirată de simbolul zodiacului ca un semn stelar sau horoscop pentru că dintr-un motiv sau altul fondatorul Ferrucio Lamborghini a fost un fan al zodiilor iar zodia lui a fost taurul. Astfel Ferrucio a decis să folosească acest simbol pe mașinile sale, totuși imaginea unui taur lipit pe caroserie arată cu mult mai bine decât o oaie sau porc. Lamborghini nu este singurul constructor de mașini care să folosească un simbol zodiacal pe capota lor, celălalt producător auto se numește Abarth pentru că folosesc sigla scorpionului și motivul este același. Fondatorul Carlo Abarth s-a născut în zodia scorpionului și astfel a decis să-l lipească pe mașinile sale, de ce nu.
Probabil recunoașteți sigla din poza de mai sus, este evident cu-i aparține nu-i așa? Este al producătorului auto Toyota dar suntem siguri că nu știți ce semnifică. Acest logo este o combinație din trei forme ovale care pot folosite pentru a scrie litere diferite iar cel mai important lucru este că se poate scrie Toyota folosind această siglă. Cele două forme ovale mici alcătuiesc litera „T” iar când este îndepărtată partea de sus a formei ovale orizontale rezultă litera „Y”. Forma ovală exterioară mare formează litera „O” iar forma ovală orientată pe verticală este similară literei „A”. Suntem de părere că acesta este un logo ingenios care este cu mult mai inspirat decât lipirea denumirii brandului pe capotă ca de exemplu Land Rover sau Range Rover.
Sigla BMW arată de parcă cineva a scris pur și simplu BMW pe o farfurie de cină și a mai adăugat câteva forme albastre ca să o facă mai interesantă. În realitate acest model în carouri are două înțelesuri. Primul semnifică steagul regiunii Bavaria unde a fost fondat constructorul german de autovehicule iar BMW sunt inițialele de la Bavaria Motor Works. Modelul în carouri arată de asemenea similar unei elice care se rotește având cerul pe fundal, iar aceasta este cea de a doua semnificație. BMW nu a dorit de la început să aibă și această semnificație, dar au construit motoare pentru avioane în trecut, iar unii oameni sunt de părere că este menit să semnifice acest lucru și o numesc elicea albastră dar este doar o coincidență fericită.
Chiar dacă unii ar crede că și logoul Mercedes este inspirat de o elice, firma de închirieri mașini Nova Rent a Car Airport Iași vă învață că cele trei puncte de pe steaua lor faimoasă în realitate semnifică pământul, marea și aerul. Motivul pentru această semnificație este dat de faptul că Daimler, compania care este proprietarul Mercedes și care a pus bazele la totul, a construit în trecut motoare pentru mașini, vapoare și avioane, deci pentru pământ, mare și aer și aceasta este semnificația stelei în trei puncte.
Unii cred că americanii sunt lacomi și Jeep chiar are două sigle. Unul este alcătuit doar din cuvântul „Jeep” iar celălalt este compus din două punte și șapte linii verticale între ele. Se vrea a arăta similar cu grilele unui Jeep vechi ca cele folosite în al doilea război mondial. Sunt multe povești care să explice motivul pentru care Jeep are 7 bare pe grilele radiatorului. Unii spun că motivul este dat de faptul că Jeep a fost prima mașină care s-a deplasat pe toate cele șapte continente, poate este adevărat, poate nu, nu avem de unde să știm. Dar mai este un motiv, jeepurile a fost construite inițial ca vehicule militare de multiple company, chiar și Ford a construit jeepuri în timpul războiului, astfel pentru a le diferenția fiecare producător punea un număr diferit de bare la grilaj. Unele Jeepuri aveau nouă bare, altele aveau șapte. Când Jeep a început să construiască mașini în serie pentru publicul larg au ales designul cu șapte bare probabil pentru că acesta arăta cel mai bine și astfel a luat naștere sigla cu șapte bare.
Majoritatea siglelor de mașini sunt simetrice dar logoul celor de la Volvo nu este. Constructorul suedez folosește o siglă care arată ca un cerc cu o săgeată care iese din el și care seamănă cu simbolul pentru genul masculin. În realitate acest simbol provine din lumea alchimiei. Alchimia este în realitate o chimie falsă și provine din evul mediu când lumea încerca să transforme diferite lucruri în aur. Alchimia folosește simboluri pentru a reprezenta diferitele metale. Acest simbol rotund cu o săgeată care iese din el reprezintă fierul și aceasta este alegerea Volvo pentru logoul său. Fierul este ingredientul principal în obținerea oțelului din care sunt construite majoritatea mașinilor iar Volvo ne spune că mașinile lor sunt foarte sigure, sunt mașini din oțel.
În anii 1930 – 1940 au existat foarte mulți constructori auto în Germania motiv pentru care era dificil pentru aceștia să iasă în evidență. Astfel patru constructori auto germani și-au unit forțele pentru a crea o companie mare și puternică pe care au denumit-o Auto Union. Cei patru constructori germani care au format Auto Union au fost Audi, DKW, Horch și Wanderer iar pe cei de la Audi îi recunoaște toată lumea. Când s-a format această uniune, reprezentanții Auto Union au decis că au nevoie de un logo care să-i reprezinte pe toți cei patru producători de mașini care au format această companie și au ales patru inele interconectate asemănător siglei olimpice dar cu un inel mai puțin și o aranjare diferită. Mai apoi compania Auto Union au sfârșit prin a fi achiziționată de către Volkswagen în anii ’60 iar aceștia au decis să schimbe numele Auto Union în Audi dar a păstrat sigla cu patru inele. Conform informațiilor obținute de către compania de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași Audi nu este singurul constructor auto a cărui siglă reprezintă multiple companii care au fuzionat împreună pentru că logoul Subaru este la fel. Acesta are o formă ovală în interiorul căreia sunt șase stele care formează o constelație particulară. Steaua mare reprezintă constructorul auto Subaru iar celelalte cinci stele mai mici sunt cele 5 firme care au fuzionat pentru a da naștere la compania Fuji Heavy Industries care este compania părinte a Subaru.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro