bZ4X este primul SUV Toyota complet electric
Acesta este bZ4X și se compară puțin cu Turnul Tokyo deoarece este un reper pentru Toyota. Practic, nouă de la biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași, nu ne vine să credem dar acesta este primul SUV în serie construit de Toyota care este o mașină complet electrică, nu hibrid și nu plug-in, sunt puțin întârziați la petrecerea mașinilor electrice la fel cum au fost cu construcția de fier al Turnului Tokyo care are la bază Turnul Eiffel care a fost deschis pentru prima dată în anul 1889 pe când Turnul Tokyo s-a deschis abia în anul 1958. Într-un fel, Toyota bZ4X este ca o mașină de spălat vase, are un nume complicat, arată destul de modest și nu oferă prea multe senzații tari șoferului, este ceva ce este văzut ca un produs electrocasnic folosit zilnic.
Designul exterior conservator, la fel ca denumirea mașinii bZ4X, nu reprezintă un motiv de încântare prea mare. Luneta este foarte înclinată iar deasupra ei regăsim două eleroane cu un design interesant iar sub lunetă avem o bară de leduri roșii care se întinde pe toată lățimea hayonului la fel ca la multe alte modele de la Audi și alți producători auto. Sub hayon bZ4X are montat un spoiler mat din plastic a cărui culoare diferă de cea a caroseriei iar sub acesta un difuzor de aer care arată puțin neinspirat. În lateral avem roți cu diametrul de 18 inch iar deasupra lor avem arcele din plastic care din nou sunt de culoare diferită la fel ca spoilerul spate. Din păcate mai regăsim aceste elemente din plastic negre și în partea din față și pe capotă unde par ieftine și de modă veche ceea ce este păcat pentru că ne place foarte mult designul frontal al mașinii cu o bară cromată care unește cele două faruri și unghiuri agresive.
Interiorul suv-ului bZ4X arată foarte distinctiv și este dotat cu tehnologii de ultimă oră. În ceea ce privește poziția șoferului și aranjarea elementelor bordului, acestea depind de gustul fiecăruia și presupun o perioadă de obișnuință. Scaunele din față susțin bine corpul și sunt foarte confortabile dar Toyota pare că a copiat de la Peugeot volanul mic care este poziționat destul de jos în poala șoferului în timp ce ecranul cu instrumentele digitale este montat sus. Efectul nu este la fel de extrem ca la modelele Peugeot dar cu siguranță se va simți diferit iar în mare parte se poate trai cu aceste amplasări. Poziția volanului se va simți naturală după o perioadă de obișnuință în timp ce ecranul șoferului amplasat sus face ca bZ4X să nu mai aibă nevoie de head-up display, este acolo unde privirea cade în mod natural. Sub ecranul de infotainment regăsim în mod plăcut butoanele fizice tradiționale care controlează încălzirea, aerul condiționat, ventilația, frânarea regenerativă, activarea X-Mode, schimbarea perspectivei camerei la parcare și activarea frânei de mână electrice.
Noul SUV electric bZ4X primește un sistem de infotainment excelent cu un ecran cu diametrul de 31 de centimetri pe care regăsim cel mai nou sistem de operare de la Toyota și care este similar cu cel folosit pe cel mai nou model al suv-ului Lexus NX. Imaginile afișate pe ecran sunt clare, de calitate și astfel lucruri precum harta de navigație sunt foarte ușor de folosit. Comutarea la „punctele de interes” care arată unde se pot găsi stațiile de încărcare, restaurantele și altele se face foarte ușor ceea ce reprezintă un plus major pentru că nu este distrasă atenția șoferului. Se oferă de asemenea navigație pe bază de cloud care permite oferirea de informații în timp real în ceea ce privește traficul de pe ruta aleasă. Unele meniuri și amplasări ale setărilor sunt puțin complicate dar după o perioadă de obișnuință vor deveni ușor de utilizat. Din fericire conexiunile Android Auro și Apple CarPlay sunt oferite standard de către Toyota. Modelul bZ4X a fost dotat cu cel mai nou asistent de voce a cărui gamă de instrucțiuni a fost extins la a deschide si închide geamurile sau la ajustarea temperaturii din cabină.
În ceea ce privește siguranța, noul suv electric bZ4X este dotat cu a treia generație a sistemului activ de protecție denumit „T-Mate” care folosește o combinație de camere video și radar pentru a detecta alte autovehicule, pietoni și bicicliști. Un alt element de siguranță este oferit de către direcția activă care ajută șoferul la menținerea mașinii pe banda aleasă iar dacă se face o schimbare bruscă de direcție atunci bZ4X va ajusta în mod automat sistemul de frânare al mașinii pentru a o ține sub control. Acest sistem va împiedica de asemenea șoferul să treacă în mod accidental pe sensul opus de circulație la o intersecție. Parcarea se face foarte ușor cu sistemul de camere care oferă o perspectivă de 360 de grade. Noi, de la biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași nu știm în acest moment nota pe care o va avea bZ4X la testele EuroNCAP dar având în vedere că „bZ” din denumirea mașinii înseamnă „Beyond Zero” adică zero decese într-un eventual accident, suntem siguri că nota va fi maximă.
Toyota bZ4X poate fi comandat cu unul sau două motoare electrice dar în ceea ce privește bateria nu avem de ales, toate modelele sunt dotate cu o baterie care are capacitatea de 71.4 kWh. Această baterie poate fi încărcată la stațiile publice rapide cu până la 150 kWh ceea ce înseamnă că în doar 28 de minute se ajunge la capacitatea de 80 de procente de încărcare. Pentru încărcarea de acasă, la lansare, bZ4X va fi dotat cu încărcător de doar 6.6 kW dar din anul 2023 toate modelele vor primi un încărcător de 11 kW. Majoritatea modelelor bZ4X vor fi dotate cu un singur motor electric care dezvoltă 204 cai putere și care va fi amplasat pe axul din față. În această configurație, bZ4X va atinge 100 de km/k în 8.4 secunde și va avea o autonomie de 460 de kilometri care este decentă dar cu mult mai puțin în comparație cu modelele concurente Skoda Enyaq și VW ID.4 care ambele oferă o autonomie de 530 de kilometri și care au prețuri similare cu bZ4X. Modelul opțional cu două motoare electrice oferă tracțiune integrală și o putere combinată de 217 cai putere și un cuplu de 336 nm. În această configurație bZ4X atinge 100 km/h în 7.7 secunde dar autonomia este mai mică, de doar 410 km.
Toyota garantează că bateria noului bZ4X își va păstra cel puțin 70 de procente din performanța originală după 10 ani sau 1 milion de km, oricare dintre acestea se atinge prima dată. Pentru a păstra această garanție, proprietarii trebuie să facă vizite regulate la dealerii Toyota pentru o verificare a sănătății bateriei, dar și așa este o garanție remarcabilă.
Dacă sunteți în căutarea unui SUV electric nou care este confortabil și plin de tehnologie de ultimă oră atunci Toyota bZ4X este o mașină pe care merită să o luați în considerare. Are dimensiunile unui RAV4 și este o alternativă pentru modelele VW ID.4, Nissan Ariya și Skoda Enyaq. Prețul de pornire pentru bZ4X este de 50 de mii de euro.
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro