BMW a dezvaluit noile limuzine i7 electric si Seria 7 G70 2023
BMW a prezentat cea mai luxoasă și high-tech mașină pe care a construit-o vreodată iar acum este disponibilă și ca o limuzină electrică denumită BMW i7. Acesta este noul BMW Seria 7 G70 și nu este un concept sau un studiu de design ci chiar așa arată alternativa pentru limuzinele de lux Mercedes S Class și Audi A8. În rândurile de mai jos, biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă prezintă cele mai importante aspecte pe care noile modele le au de oferit.
După ce în sfârșit am început să ne obișnuim cu grilele de radiator masive pe care BMW le-a desenat pe toate modele sale a venit vremea să încercăm să ne obișnuim cu cel mai nou design controversat, farurile etajate. Astfel, luminile de zi sunt amplasate deasupra farurilor principale care sunt parțial ascunse similar designului creat pentru SUV-ul BMW X7. În rest noul BMW Seria 7 G70 arată destul de tradițional, caroseria având aceeași formă pătratică ca modelul precedent dar cu mai puține cute pe părțile laterale și cu rame ale geamurilor mai unghiulare pe fiecare parte. Mânerele portierelor sunt ascunse de data aceasta în interiorul caroseriei iar clienții pot opta acum pentru roți de aliaj cu design aerodinamic nou cu diametre cuprinse între 19 și 21 de inch. Spatele noului Seria 7 G70 arată mai simplu ca niciodată cu o formă pătrată, stopuri subțiri și țevi de eșapament unghiulare. Varianta electrică BMW i7 arată aproape identic cu modele pe combustibil G70 cu excepția lipsei țevilor de eșapament și a amplasării câtorva elemente de design albastru în jurul caroseriei. BMW i7 nu are un design futurist ca Mercedes EQS pentru că nu a fost construit pe o platformă electrică nouă ci pe aceeași platformă cu Seria 7 G70 cu motorizare pe benzină sau motorină.
La interior, noutatea cea mai mare este că noile i7 și Seria 7 G70 primesc cel mai nou sistem de infotainment cu ecran curbat de la BMW similar celui din i4 și iX. În rest, întreaga cabină al noului Seria 7 este complet personalizabilă fiind dotată cu un bord minimalist cu orificiile de ventilație ascunse, cu un volan nou în două spițe și cu o mulțime de butoane tactile ascunse sub panourile cu efect de cristal de pe bord și portiere. Aceste butoane arată foarte bine și permit ajustarea climei, ventilației sau încălzirii scaunelor fără a apela la meniurile de pe ecran. Noile Seria 7 și i7 G70 nu sunt pline doar de tehnologii noi dar și de materiale foarte elegante. De exemplu clienții pot alege lemn de stejar sau frasin pe bord, consolă, portiere, oțel inoxidabil pe grilele boxelor, butoane acoperite cu sticlă de cristal, elemente din fibră de carbon și chiar scaune acoperite cu țesătură de cașmir. Pe lângă toate acestea, G70 este dotat cu un plafon panoramic masiv din sticlă în care sunt încorporate panouri cu LED-uri pentru iluminarea ambientală. Pe locurile din spate este spațiu foarte mare pentru picioare deoarece noile modele BMW G70 vor putea fi cumpărate doar în varianta cu ampatament lung iar dimensiunile acestora este mai mare decât modelul precedent astfel: 10 mm mai lungi, 50 mm mai late și 50 mm mai înalte.
Noile modele BMW G70 vor avea un ecran cinema pentru pasagerii din spate. Astfel modelele BMW Seria 7 și i7 vor putea fi dotate opțional cu un ecran masiv cu diagonala de 80 de cm și rezoluția 8K care se rabatează de pe plafon și se întinde pe lățime în spatele scaunelor din față. Acest sistem cinema este dotat cu conexiune la internet 5G și cu Amazon Fire TV astfel încât pasagerii din spate vor putea viziona filme și efectua apeluri video în timpul călătoriei. Sistemul cinema poate fi controlat utilizând meniurile tactile sau cu ecranele cu diagonale de 15 cm care sunt încorporate deasupra mânerelor portierelor din spate. În completarea ecranului de rezoluție înaltă vine sunetul de calitate înaltă astfel încât filmele se vor auzi la fel de bine precum arată. Sistemul audio este oferit de Bowers & Wilkins și se compune din 36 de boxe.
BMW va lansa 6 variante 7 Series G70 care vor fi dotate cu diferite motoare pe benzină și doar unul pe motorină. Toate variantele vor fi dotate cu o transmisie automată cu opt rapoarte și cu o formă fr sistem hibrid, mild hibrid sau plug-in hibrid. Astfel 740d va fi singurul model diesel și va avea un motor turbo de 3 litri și 6 cilindri în linie care dezvoltă 300 de cai putere și atinge 100 km/h în 6.3 secunde. Modelul 735i folosește un motor turbo de 3 litri cu 6 cilindri în linie cu un sistem mild hibrid și tracțiune doar pe roțile din spate pentru a produce 286 de cai putere. Varianta 740i vine cu același motor și tracțiune pe roțile din spate dar aici dezvoltă 380 de cai putere. Apoi cine dorește performanțe mai mari poate achiziționa varianta 760i cu tracțiune integrală cu un motor twin-turbo de 4.4 litri, 8 cilindri care dezvoltă 544 cai putere. La final avem două variante plug-in hibrid cu tracțiune integrală sub forma modelelor 750e și 760e care pot fi conduse doar pe curent electric aproximativ 80 de kilometri. Modelul 750e este dotat cu un motor pe benzină turbo de 3 litri, 6 cilindri în linie și cu un motor electric de 200 cai putere, aceste motoare dezvoltând împreună 490 cai putere și oferind performanțe de 4.9 secunde pentru a atinge 100 km/h la pornirea de pe loc. Modelul 760e primește motorul de 380 de cai putere de la modelul 740i la care se adaugă motorul electric de 200 de cai putere de la 750e pentru a ajunge 571 de cai putere și performanța de 4.3 secunde pentru a atinge 100 km/h. Analizând toate modele propuse de BMW, biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași a ajuns la următoarele concluzii: modelul 740d este recomandat pentru călătorii lungi pe autostrăzi în timp ce modelul 750e este recomandat pentru deplasările prin mediile urbane aglomerate unde motorul electric poate fi folosit exclusiv.
BMW a anunțat o singură versiune pentru i7 până în acest moment iar aceasta se numește i7 xDrive 60. Bateriile de pe i7 au capacitatea de 102 kWh și oferă acestuia o autonomie de 625 de kilometri cu 25 de km mai puțin decât Tesla Model S și cu 100 de km mai puțin decât Mercedes EQS 450+. BMW i7 este compatibil cu stațiile de încărcare rapidă de 195 kW, Mercedes EQS este compatibil cu stațiile de 200 kW, și este suficient pentru a oferi o autonomie de 170 de kilometri pentru 10 minute de încărcare. BMW i7 xDrive 60 este dotat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare ax, care oferă tracțiune integrală și combinat dezvoltă 544 de cai putere, cu 20 cai putere mai mult decât Mercedes EQS 580 iar suta de kilometri pe oră va fi atinsă în 4.7 secunde. BMW a confirmat că un model electric i7 M70 mai rapid este în construcție. Acesta va avea 660 de cai putere și 1000 nm fiind astfel cea mai puternică mașină comercializată vreodată de BMW, cu performanțe de sub 4 secunde pentru a atinge 100 km/h.
BMW a dotat toate modele Seria 7 și i7 G70 cu suspensii pe aer cu funcții adaptive de auto reglare a distanței de la sol. Aceste suspensii sunt standard și coboară caroseria cu 10 mm la viteze mari pentru a reduce frecarea cu aerul și o ridică cu 20 mm la viteze mici pentru a evita atingerea asfaltului pe căile de acces abrupte. În schimb, clienții care doresc o mașină mai manevrabilă în mediul urban vor trebui să plătească în plus pentru că direcția pe roțile din spate este opțională. Aceasta întoarce roțile din spate cu până la 3.5 grade în sensul opus roților din față la viteze reduse și în aceeași direcție cu roțile din față la viteze mari pentru a crește stabilitatea mașinii. O altă caracteristică opțională care ține de stabilitatea mașinii în curbe, și pe care biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași o recomandă potențialilor clienți să o cumpere, este sistemul activ de control al caroseriei care folosește suspensia de aer standard și câteva motorașe electrice montate special la barele stabilizatoare pentru a contracara înclinarea caroseriei în curbele strânse. Noul BMW Seria 7 G70 2023 și i7 sunt dotate standard cu multe tehnologii de asistență a șoferului, inclusiv cu noul sistem de croazieră adaptiv care funcționează până la viteza de 210 km/h. Acest sistem poate accelera, frâna, conduce și schimba benzile de circulație folosind informațiile GPS pentru a încetini mașina înainte de viraje, intersecții și drumuri alunecoase.
Mai jos vă prezentăm un rezumat scurt al informațiilor prezentate în acest articol:
- Seria 7 și i7 au fost prezentate de BMW
- Design nou curajos și în același timp controversat
- Interior foarte elegant
- Tehnologii inovatoare pentru pasagerii din spate, sistemul cinema
- Motoare pe benzină și motorină cu sisteme mild hibride
- Modelul i7 este complet electric
- Bateriile au capacitatea de 102 kWh și oferă o autonomie de 600 km
- Modelul i7 va fi lansat în Noiembrie 2022 cu un preț de pornire de 110.000 de euro
- Modelele Seria 7 diesel și benzină vor fi lansate în primăvara lui 2023 cu un preț de pornire de 80.000 de euro
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:
0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro